بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نگاهی به فیلم ارتش سایه ها

نگاهی به فیلم ارتش سایه ها

فیلم زیبای ارتش سایه ها با بازی استادانه لینو ونتورا بی شک یکی از ده فیلم برتر تاریخ سینماست که به جغرافیای زمان اشغال فرانسه توسط آلمان‌ها برمی گردد جایی که لینو ونتورا و دوستانش برای مبارزه با آلمان‌ها گروه های مخفی و اطلاعاتی را سازماندهی می کنند تا در مقابل نازی ها بجنگند اگر اغراق نباشد فیلم ارتش سایه ها یک فیلم آموزشی برای کارگردانی ، فیلمبرداری و بازیگری است ، عناصر و شخصیت ها به قدری خوب در کنار هم قرار گرفتند که بیننده می تواند کاملاً فضای اشغال را درک کند. 

کنتراست سکانس های پاریس آبی و سرد نشانه انجماد و سردی و کنتراست سکانس های لندن گرم ، نشانه پویایی و زندگی است شهر زیبا و هنری پاریس در فیلم همان شکوه و زیبایی گذشته را ندارد شهر اشغال شده ولی آسیب ندیده و مردم کارهای روزمره خود را انجام می دهند اما روحی در آنها نیست گویی مردم با خودشان فکر می کنند ای کاش به جای این آسایش با ذلت ، آزاد بودند و می جنگیدند.

فیلم با اردوگاه اسیران شروع می شود جایی که از هر نوع نژاد ، رنگ و زبانی اسیر در اردوگاه آلمانی ها وجود دارد شرایط اردوگاه زیاد خوب نیست هر هفته یک زندانی می میرد(زوایای دوربین در این سکانس ها بی نظیر است) لینو ونتورا شخصیت اصلی فیلم ، فردی محکم ، خونسرد و کم حرف است. در فیلم نجواهای فراوان درونی می بینیم که افکار شخصیت ها را برای ما به نمایش می‌گذارد .

در مجموع فیلم ارتش سایه ها از نظر سینمایی فیلمی کامل است این فیلم به کارگردانی ژان پیر ملویل و به تهیه کنندگی ژاک دورفمن در سال ۱۹۶۹ در فرانسه اکران شد.

قطعه هایی از فیلم ارتش سایه ها :



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده